W ramach zielonej szkoły byliśmy na 3-dniowej wycieczce w Kazimierzu Dolnym. Pierwszego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie grą miejską - wędrując śladami malarza Kajetana obejrzeliśmy rynek miasta, kościół farny, ruiny średniowiecznego zamku wybudowanego na polecenie króla Kazimierza Wielkiego i weszliśmy na wieżę, zwaną potocznie basztą oraz dotarliśmy na punkt widokowy zlokalizowany na Górze Trzech Krzyży, skąd rozpościera się piękny widok na dolinę rzeki Wisły. Potem przejechaliśmy melexami do Wąwozu Korzeniowy Dół, który przeszliśmy na piechotę. Sam wąwóz ma długość około 700 metrów i został wyżłobiony przez wodę w miękkim lessie. Ściany wąwozu mają do kilkunastu metrów wysokości i są oplecione korzeniami drzew, które tworzą niezwykłe kompozycje. A wieczorem było ognisko.

Drugiego dnia poszliśmy na spacer do Męćmierza, czyli dawnej osady flisackiej, a dziś wsi letniskowej położonej nad samą Wisłą. Ze wzgórza Albrechtówka widoczny był wiatrak, przełom Wisły i Krowia Wyspa - rezerwat ptactwa wodnego. Potem była chwila zabawy w parku linowym. A wieczorem dyskoteka.

Trzeciego dnia był rejs statkiem po Wiśle i warsztaty przyrodniczo - plastyczne "Torba podróżnika" w Muzeum Przyrodniczym.

Szkoda, że te 3 dni minęły tak szybko. Wycieczka była bardzo udana i ciekawa, choć czasami byliśmy utrudzeni.

Zielona szkoła - 30.05 - 01.06.2016 r.
czytaj więcej

Dzisiaj braliśmy udział w warsztatach kulinarnych. Najpierw wysłuchaliśmy pogadanki na temat zdrowego żywienia, a potem zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Jedna grupa zrobiła koktajl mleczno - owocowy z truskawek, bananów i maślanki, a druga grupa babeczki z suszonych owoców, musli, miodu, orzechów i jogurtu. Na koniec spróbowaliśmy naszych wyrobów. Były pyszne! I zdrowe!

Warsztaty kulinarne - 23 maja 2016 r.

W sobotę 21 maja wraz z naszymi rodzinami wzięliśmy udział w X Festynie Rodzinnym w naszej szkole. Były pokazy tańca, różne gry i zabawy sportowe, plasyczne i logiczne, kiermasz książek, pokaz Straży Pożarnej, ścieżki rowerowe, warsztaty rękodzielnicze. A w kawiarenkach pyszne ciasta pieczone przez nasze mamy.

Piknik rodzinny w szkole - 21 maja 2016 r.
czytaj więcej

W tym roku nasza klasa przystąpiła do I Komunii Świętej. Część z nas uczyniła to 8 maja w Kościele NMP Matki Miłosierdzia, a część 15 maja w Kościele św. Katarzyny. Wszyscy bardzo przeżywaliśmy tę uroczystość.

Komunia Święta

Dzisiaj robiliśmy wiosenne porządki w naszym szkolnym ogródku. Na koniec posialiśmy różne warzywa.

Dzień Ziemi - 22 kwietnia 2016 r.